sms.gapla.cat

envia SMS més barats

FAQ enviament SMS de GAPLA

 

Avantatges, seguretat i fiabilitat 2

Quins avantatges ofereix l’enviament de missatges utilitzant la web, en comptes de fer-ho utilitzant el mòbil?. 2

Arribaran els meus missatges?. 3

És segura aquesta web?. 3

Com és que en entrar al meu compte apareix un avís de seguretat?. 8

Funcionalitat i limitacions. 3

A quins mòbils puc enviar SMS mitjançant aquesta web?. 3

Perquè no puc escriure més de 160 caracters en el missatge?. 3

Quins caràcters puc enviar en el missatge?. 3

El missatge rebut tindrà cap mena de publicitat?. 4

Quin remitent rebrà el destinatari del missatge?. 3

Quan es tarda en rebre un missatge?. 4

En el moment de fer una recàrrega, com és que les pàgines de pagament surten en castellà?. 4

Puc enviar un missatge amb acús de rebut?. 4

Què necessito per poder enviar un missatge des de gapla ?. 4

I si no tinc correu electrònic ?. 4

Puc canviar la meva contrasenya?. 5

Temes de gestió del compte. 5

Què passa si perdo la contrasenya?. 5

I si canvio de número de mòbil?. 5

Recàrregues, saldo i temes econòmics. 5

Quan em costarà enviar un SMS utilitzant aquesta web?. 5

És possible enviar missatges amb remitent a un preu més reduït ?. 5

Quins tipus de recàrregues puc fer ?. 6

Què és això dels traspassos de saldo interns?. 6

Hi ha alguna manera de guanyar saldo gratuït?. 6

I com sabeu que he recomanat a una persona?. 6

Hi ha algun límit de vals de regal?. 6

Si faig una recàrrega dins de gapla, estic recarregant el meu mòbil?. 7

Perquè no puc fer recàrregues de més de 40 euros?. 7

Quina diferència hi ha entre enviar un missatge amb remitent o enviar un missatge sense remitent?. 7

I aquest preu, es mantindrà sempre?. 7

És possible poder recuperar el saldo?. 7

És possible fer que se m’avisi quan em quedi poc saldo?. 7

El saldo del meu compte caduca al cap d’un temps?. 7

Missatges programats. 8

He deixat programat un SMS perquè s’enviï en el futur i ja se m’ha descontat del saldo. Vol dir això que el missatge ja ha enviat?. 8

I si vull cancel·lar un SMS programat?. 8

En quin moment s'envia un missatge programat ?

Informació a l’empresa i a professionals . 8

Tinc una empresa, i voldria oferir un sistema d’alertes per SMS que s’integri al meu negoci 8

Tinc una empresa, i necessito la factura per poder-me desgravar l'IVA 8

Sóc un professional informàtic i voldria oferir un sistema per enviar SMSs pels projectes web dels meus clients

Altres. 8

Com és que quan entro al meu compte l'adreça del navegador canvia i en comptes de sms.gapla.cat apareixen uns números ?. 8

I si el dubte que tinc no està en aquesta llista de preguntes freqüents?. 8

 

 

Avantatges, seguretat i fiabilitat

 

Quins avantatges ofereix l’enviament de missatges utilitzant la web, en comptes de fer-ho utilitzant el mòbil?

 

  • El preu. Oferim tarifes més barates que els preus estàndard de qualsevol operadora espanyola. 10 cèntims per missatge sense remitent i 13 per missatge amb remitent.

 

  • podràs recarregar el saldo GAPLA còmodament des de casa
  •  

  • A GAPLA, el teu saldo no caduca mai, a diferència de les operadores tradicionals on el saldo et caduca al cap de 6, 9 o 12 mesos.
  •  

  • podràs conèixer el moment exacte de rebuda del missatge, és a dir, l'hora i minut en que el destinatari ha rebut el teu missatge.*

 

  • Mitjançant el nostre sistema de recomanacions, podràs obtenir un euro de saldo gratuït per cada un dels amics que recomanis i que facin una maxi-recàrrega.

 

  • D’altra banda, acostuma a ser molt més còmode, fàcil i ràpid escriure en un teclat d’ordinador que no pas en el teclat del mòbil. Els missatges els podràs enviar des del teu ordinador de casa, des de l’ordinador de la feina, ..... des de qualsevol ordinador del món amb connexió a internet ! Encara que estiguis en un altre país, i tot al mateix preu de 10 cèntims per missatge (o 13 amb la modalitat de remitent).

 

  • Mentre vas escrivint el missatge es visualitza en tot moment el número de caràcters màxim que et queden.

 

  • Un altre avantatge és que podràs accedir al llistat de missatges enviats, i fins i tot utilitzar el text d’un missatge enviat per fer un nou enviament.

 

  • Una altra possibilitat que t’oferim és la de poder deixar els SMS programats perquè s’enviïn en la data i hora que posis. D’aquesta manera pots deixar programats missatges per felicitar un aniversari, o altres aconteixements importants.

 

  • Tens la possibilitat d’enviar missatges anònims.

 

  • En els missatges amb remitent, hi ha la possibilitat de posar un nom en comptes del número. En aquest cas, no hi haurà constància del número que ha originat el missatge i, per tant, no no et podran respondre directament aquest missatge.

 

  • En la nostra web et mostrem el teu saldo en tot moment, de manera totalment gratuïta, a diferència de les operadores espanyoles que et cobren per consultar el saldo.

 

  • Podràs enviar un mateix missatge a múltiples destinataris i el text només l’hauràs d’escriure una sola vegada.

 

  • Si ho desitges, podràs compartir el saldo amb els teus amics, o bé transferir-los-hi el saldo que desitgis.

 

 

*: La informació sobre el moment exacte en que el missatge és rebut al mòbil de destí és proporcionada per la xarxa del proveïdor de telefonia. Hem testejat el funcionament amb Movistar, Vodafone i Orange i hem vist que aquesta data acostuma a ser exacte. No obstant, en algunes ocasions pot passar que no sigui exacte o fins i tot que no es pugui obtenir.

 

 

Arribaran els meus missatges?

Abans de publicar aquest sistema d’enviament, hem fet múltiples proves, en les dues xarxes que tenim contractades, i han funcionat absolutament totes. Per aquest motiu pensem que el nostre proveïdor és de gran qualitat. No obstant, és cert que no podem garantir el 100% de fiabilitat, a l’igual que tampoc es pot garantir el 100% d’efectivitat quan s’envia un missatge des del mòbil. Aquest fet és degut a que part d’aquesta xarxa depèn de les operadores espanyoles Movistar, Vodafone o Orange.

En el suposat cas que el destinatari tingués el mòbil apagat o fora de cobertura, el sistema intentarà reenviar el missatge durant 3 dies, tal i com passa quan envies el missatge des del propi mòbil.

 

És segura aquesta web?

Per tal d’utilitzar el servei cal registrar-se amb un usuari. El sistema t’enviarà una contrasenya al teu e-mail que només tu coneixeràs. Per garantir la seguretat, és important que no comuniquis a ningú aquesta contrasenya.

Respecte a la recàrrega de saldo, utilitzem el prestigiós sistema de Paypal, un sistema de pagament que t’ofereix diverses modalitats de pagament. Aquest sistema és segur i aliè a GAPLA i que vetlla per l’ús anti-fraudulent de les targes de crèdit. A Paypal pots pagar amb tarjeta de crèdit o, si ho prefereixes, pots pagar també amb transferència bancària. D’aquesta manera, a GAPLA no tindrem accés a les teves dades bancàries o de tarjeta de crèdit.

Quant a la privacitat de les teves dades, a GAPLA ens prenem molt seriosament aquest tema i mai vendrem a tercers la teva informació privada.

Com és que en entrar al meu compte apareix un avís de seguretat?

El nostre sistema utilitza un certificat digital per tal de protegir les teves dades, no obstant, el propietari d'aquest certificat no som nosaltres sinó Hostgator, un dels nostres proveidors. L'avís de seguretat és degut a que el navegador detecta que el certificat pertany a Hostgator.com i no pas a gapla.cat

 

 

 

Funcionalitat i limitacions

 

A quins mòbils puc enviar SMS mitjançant aquesta web?

A qualsevol mòbil d’Espanya, ja sigui de Movistar, Vodafone o Orange. Per descomptat, no cal que l’usuari del mòbil destí tingui un compte amb nosaltres. La tarifa serà sempre la mateixa sigui quin sigui l’operador.

En el cas que l’usuari del mòbil espanyol a qui envies estigui a l’estranger, dependrà de la configuració que tingui l’usuari amb la operadora el fet que rebi el missatge.

Perquè no puc escriure més de 160 caracters en el missatge?

Aquesta és una limitació genèrica dels SMS. És cert que alguns mòbils permeten enviar SMS més llargs, però en realitat el que fan és enviar múltiples SMSs, fent que es dispari el cost per missatge i que alguns mòbils ho visualitzin com si fossin missatges independents. Per aquest motiu, nosaltres només oferim missatges simples, per tal que sempre sàpigues el que et costarà el missatge, i per tal d’assegurar al compatibilitat amb tots els mòbils.

 

Quins caràcters puc enviar en el missatge?

El nostre sistema permet enviar qualsevol caràcter soportat pel sistema SMS. Malauradament, però, aquest sistema no inclou certs accents i d’altres caràcters extranys. Per això, el nostre sistema substituïrà aquells caràcters que no estiguin soportats per un caràcter semblant. Per exemple, la ç serà substituïda per la Ç, i certs caràcters accentuats seran substituïts pel seu caràcter equivalent sense accent.

 

El missatge rebut tindrà cap mena de publicitat?

No. Tant els missatges normals com els de cost reduït t’ofereixen els 160 caracters del missatge per tu, sense cap mena de missatge afegit. De fet, en el cas dels missatges normals amb remitent, el destinatari no podrà distingir si li has enviat el missatge des de la nostra web o des del teu mòbil, a no ser, es clar, que hagis escrit un remitent diferent..

 

Quin remitent rebrà el destinatari del missatge?

Depèn del tipus de missatge escollit

Si escolleixes els missatges sense remitent (a 10 cèntims el missatge) el destinatari rebrà gapla.cat com a remitent, i no podrà contestar.

Si escolleixes els missatges amb remitent (a 13 cèntims el missatge), podràs seleccionar entre posar el teu número com a remitent (per tal que et puguin contestar al teu mòbil) o bé posar el destinatari que tu vulguis. En cas de seleccionar el teu número, aquest apareixerà en format internacional (amb el +34 davant), no obstant, quan el destinatari et contesti se li aplicarà la tarifa local (i no pas la internacional) de la seva operadora.

 

Quan es tarda en rebre un missatge?

El retard que hi pot haver des que s’envia un missatge des de la web fins que es reb, depèn de la saturació de les línies. No obstant, la nostra experiència ens diu que no acostuma a tardar més d'un minut. des de que l'usuari polsa el botó enviar fins que el destinatari el rep en el seu mòbil..

 

En el moment de fer una recàrrega, com és que les pàgines de pagament surten en castellà?

Per tal de garantir la seguretat dels nostres usuaris, utilitzem el conegut sistema Paypal per fer els pagaments segurs per internet. Malauradament, però, Paypal només permet mostrar les seves pàgines web en castellà o anglès.

 

Puc enviar un missatge amb acús de rebut?

Tots els missatges que s’envien, tant si són amb remitent com si són sense, s’envien amb acús de rebut. Per saber si el missatge ha estat entregat senzillament consulta la teva llista de missatges, on hi veuràs l’estat i, en  cas que el missatge hagi estat entregat, vueràs l’hora exacte en que el destinatari l’ha rebut.

 

Què necessito per poder enviar un missatge des de gapla ?

Necessites crear-te un compte gratuït a gapla, i fer-hi una recàrrega o bé que algú et faci un traspàs de saldo. La recàrrega ha de ser o de 5 € (+IVA) o de 40 euros (+ IVA). El traspàs pot ser per qualsevol quantitat.

Un cop tinguis un compte amb saldo, podràs accedir-hi des de qualsevol ordinador del món amb connexió a internet mitjançant l’usuari que hagis escollit i una contrasenya que t’enviarem al teu correu electrònic.

 

I si no tinc correu electrònic ?

Pots crear-te un compte de correu electrònic gratuït a múltiples proveïdors, com ara www.gmail.com o www.hotmail.com

 

Puc canviar la meva contrasenya?

Sí. En l’apartat de perfil tens una opció per, si ho desitges, canviar-la. La contrasenya també és canviada automàticament cada vegada que demanes el recordatori de contrasenya.

 

 

 

Temes de gestió del compte

Què passa si perdo la contrasenya?

Si perds la contrasenya, te’n podem enviar una altra al teu e-mail. Per aquest motiu, és molt important que l’adreça de correu electrònic que ens proporcionis sigui correcte, i que en cas de canviar-la, la canvïis mitjançant la web.

 

I si canvio de número de mòbil?

Pots canviar el teu número de mòbil dins el teu perfil. També pots obrir un nou compte pel nou número de mòbil i traspassar el saldo que vulguis d’un compte a un altre.

 

 

 

Recàrregues, saldo i temes econòmics

 

Quan em costarà enviar un SMS utilitzant aquesta web?

Les tarifes actuals són les següents:

Preu d’un missatge sense remitent: 10 cèntims + IVA

Preu d’un missatge amb remitent: 13 cèntims + IVA

 

Un missatge estàndard enviat per un mòbil vodafone, orange o movistar, costa 15 cèntims + IVA Per tant, els missatges estàndard de les operadores són un 50% més cars que la nostra tarifa de missatge sense remitent. Igualment, si prefereixes la nostra modalitat de missatge amb remitent, pagaràs 13 cèntims per missatge en comptes de 15. En qualsevol cas hi surts guanyant.

En el cas que el mòbil al que truques sigui un mòbil espanyol desplaçat a l’estranger, a tu et seguirà costant el mateix (tot i que en aquest cas les operadores poden carregar al mòbil de destí costos addicionals en concepte de Roaming).

 

És possible enviar missatges amb remitent a un preu més reduït ?

Si, no obstant aquesta opció només acostuma a ser rentable per empreses, i no permet que els missatges siguin contestats, doncs aquest tipus de remitents han de contenir forçosament una lletra (és a dir, no poden contenir únicament dígits numèrics).

Si sempre vols posar el mateix remitent als teus missatges (com ara el teu nom, o el nom de la teva empresa, etc...) t’oferim la possibilitat de comprar un remitent fix al preu de 90 €. Aquest preu es paga una sola vegada a la vida.

En comprar un remitent fix, podràs enviar missatges amb el teu remitent fix al preu de missatges sense remitent. Si desitges aquesta opció, posa’t en contacte amb nosaltres.

Tingues en compte, però, que aquest remitent haurà de tenir un màxim d’11 caràcters alfanumèrics (lletres i números) i com a mínim un d’ells ha de ser una lletra. No es permet posar espais en blanc, però sí que es pot posar algun punt. Tampoc es permet l'ús de caràcters especials com ara accents, Ç, Ñ, etc...

Aquesta opció és totalment compatible amb el fet de poder enviar missatges amb altres remitents al preu habitual de 0,13 centims, i també amb el fet de poder aconseguir saldo gratuït per recomanacions.

 

Quins tipus de recàrregues puc fer ?

Existeixen dos tipus de recàrregues: la mini-recàrrega (de 5 €) i la maxi-recàrrega (de 40 €). El sistema de saldo gratuït només s'activa en les maxi-recàrregues, que és el tipus de recàrrega que t'aconsellem. Recorda que a GAPLA el teu saldo no caduca mai.

 

Què és això dels traspassos de saldo interns?

Com a propietari d’un compte sms de gapla, pots enviar el saldo que vulguis d’un compte a un altre de manera gratuïta. Senzillament se’t descomptarà el saldo que hagis volgut passar del compte origen, per tal d’incrementar-lo en el compte destí. Per fer això caldrà que coneguis el número de mòbil de destí, així com també el seu nom d’usuari a gapla.

Pots traspassar la quantitat que vulguis entre 0 i el teu saldo.

 

Hi ha alguna manera de guanyar saldo gratuït?

Si. Nosaltres creiem que la millor publicitat és el “boca-orella”. Per això, en comptes de gastar-nos diners en publicitat, et regalem un euro per cada persona a qui li recomanis el nostre sistema i faci una maxi-recàrrega de 40 euros.

Com que entenem que tothom hi ha de sortir guanyant, a l’usuari que recomanis també li regalarem un euro de saldo en el mateix moment en que faci la seva primera recàrrega de 40 euros, obtenint ell 41 euros de saldo per ell, i 1 euro de saldo extra per tu. Això és vàlid per cada una de les maxi-recàrregues que es facin.

 

I com sabeu que he recomanat a una persona?

En el moment en que un usuari es dóna d’alta, se li pregunta el número de mòbil de la persona que l’ha recomanat. Aleshores el sistema valida si aquest número de mòbil és d’un usuari de GAPLA i, si és així, en el moment en que aquest usuari faci una maxi-recàrrega de 40 euros, se li regalarà un euro addicional tant a ell com a l’usuari que l’ha recomanat.

 

Hi ha algun límit de vals de regal?

No. Per cada usuari que recomanis i que faci una maxi-recàrrega de 40 euros, se’t sumarà un euro addicional. Si, per exemple, recomanes la web a 30 usuaris, guanyaràs un euro per cada usuari que faci una maxi-recàrrega, aconseguint doncs 30 euros de saldo gratuït (sempre i quan tots 30 usuaris facin una maxi-recarrega). El mateix passarà si recomanes a 15 usuaris i cada un d'ells fa 2 maxi-recàrregues (en moments diferents).

Si faig una recàrrega dins de gapla, estic recarregant el meu mòbil?

No. El que estàs fent és comprar crèdits per poder enviar missatges a qualsevol mòbil nacional a través de la nostra web, i no pas a través del nostre mòbil. Tot i que si utilitzes els missatges amb remitent, pots fer que el destinatari no noti la diferència.

 

Perquè no puc fer recàrregues de més de 40 euros?

El nostre sistema està dissenyat per tal que mai puguis tenir més de 60 euros de saldo. Això s'ha dissenyat així per evitar que se't pugui carregar dues vegades una mateixa recàrrega, i també per motius de seguretat . Quan el teu saldo estigui per sota dels 20 euros, podràs fer una maxi-recàrrega de 40 euros més (o, si ho prefereixes, una mini-recàrrega de 5 €). D’aquesta manera mai tindràs més de 60 euros en el teu compte. Com veus, el nostre objectiu no és fer de banc, sinó proporcionar-te sempre el millor servei.

No obstant, si per algun motiu necessites tenir més saldo, posa't en contacte amb nosaltres indicant-nos breument el motiu.

 

Quina diferència hi ha entre enviar un missatge amb remitent o enviar un missatge sense remitent?

En els missatges amb remitent, el teu número de mòbil apareixerà en el remitent, de manera que la persona que si el destinatari del missatge el contesta, rebràs la seva resposta al teu mòbil. També tens la possibilitat de posar un nom com a remitent (però en aquest cas no et podran contestar).

En els missatges sense remitent, apareixerà gapla.cat com a remitent. Et recomanem utilitzar aquesta modalitat per ser més barata, no obstant, et caldrà posar el teu nom o número de mòbil en el text del missatge si vols que el destinatari sàpiga qui ets.

 

I aquest preu, es mantindrà sempre?

Nosaltres depenem dels preus que ens marquin els nostres proveïdors. Sempre escollim la millor tarifa d’entre els proveïdors que tenim. No es preveu una pujada de preus en el futur. De fet, és més probable que en el futur aconseguim que els preus baixin que no pas que pugin, no obstnat, no ho podem garantitzar. De tota manera, la política de gapla.cat és intentar obtenir sempre els millors preus per tal de tenir cada dia més clients i que aquests estiguin ben satisfets amb el servei. Creiem en un model d'empresa honesta, i som conscients que som els primers interessats en oferir un bon servei a un bon preu per tal de mantenir els nostres clients, i guanyar-ne de nous.

 

És possible poder recuperar el saldo?

El saldo que tens, normalment nosaltres ja l’hem abonat al nostre proveïdor. Per aquest motiu, no podem en principi retornar els diners. Tingues en compte, però, que aquest saldo no et caducarà mai i, per tant, et permetrà l'enviament de SMSs des d'aquesta web durant tota la vida. No obstant, si acabes de fer la recàrrega, o en altres casos excepcionals, podem considerar la devolució del saldo per motius justificats. En aquest cas, se't descomptaran 3 euros en concepte de gestió. Si és aquest el teu cas, posa't en contacte amb nosaltres indicant el motiu devolució de saldo (per motius de seguretat, cal que prèviament t'hagis identificat).

 

És possible fer que se m’avisi quan em quedi poc saldo?

Si. Pots configurar el sistema per tal que quan el saldo passi a estar per sota d’una quantitat establerta per tu, t’avisi gratuïtament per e-mail. Pots canviar aquesta quantitat en l'apartat "les meves dades".

 

El saldo del meu compte caduca al cap d’un temps?

No. A diferència del que fan les operadores, nosaltres et mantindrem el teu saldo indefinidament, sense obligar-te a gastar-lo en cap periode de temps determinat.

 

Missatges programats

He deixat programat un SMS perquè s’enviï en el futur i ja se m’ha descontat del saldo. Vol dir això que el missatge ja ha estat enviat?

No. El missatge serà enviat en la data programada que hagis especificat. No obstant, et retenim ja l'import del missatge per tal de reservar aquest import per aquest enviament. En el moment de l’enviament real no se’t descomptarà res, doncs ja se t’ha descomptat en el moment de la programació.

 

I si vull cancel·lar un SMS programat?

Si el missatge encara no ha estat enviat, i falten més de 3 minuts pel seu enviament, podràs cancel·lar-ne la programació en el moment que vulguis. En cancel·lar la programació, l’import íntegre retingut per aquest missatge et serà retornat al teu saldo per tal que puguis emprar-lo per fer algun altre enviament.

 

En quin moment s'envia un missatge programat ?

Un missatge programat s'envia aproximadament a l'hora per la qual ha estat programat (sempre en horari català). És possible que aquest missatge no sigui enviat en el minut exacte pel qual ha estat programat, però la gran majoria de vegades s'enviarà, com a màxim, fins a 15 minuts més tard..

 

 

Informació a l’empresa

Tinc una empresa, i voldria oferir un sistema d’alertes per SMS que s’integri al meu negoci

En aquest cas, a gapla.cat et podem ajudar. Posa’t en contacte amb nosaltres i t'informarem.

Tinc una empresa i necessito la factura per poder-me desgravar l'IVA

En l'apartat "les meves dades" pots introduir les dades de facturació. Cada vegada que facis una recàrrega, el sistema detecta automàticament si tens dades de facturació i, si és així, t'enviarà la factura per e-mail.

Sóc un professional informàtic i voldria oferir un sistema per enviar SMSs pels projectes web dels meus clients

Disposem d'una passarel·la segura perquè mitjançant https puguis realitzar l'enviament de missatges SMS utilitzant els nostres sistemes. Posa't en contacte amb nosaltres per a més informació.

Altres

Com és que quan entro al meu compte l'adreça del navegador canvia i en comptes de sms.gapla.cat apareixen uns números ?

Aquest fet té a veure amb el tema del certificat digital. En utilitzar el certificat digital del nostre proveïdor, en comptes del nom del domini apareix la seva adreça IP, que són els números que visualitzes.

I si el dubte que tinc no està en aquesta llista de preguntes freqüents?

Hem intentat donar resposta a aquelles preguntes que la gent ens acostuma a plantejar. No obstant, si després d’haver llegit totes les preguntes d’aquesta FAQ veus que et segueixes quedant amb el dubte que tenies, l’agrairem que et posis en contacte amb nosaltres en l’apartat contacte, seleccionant la opció “Dubte”.

Naturalment, també pots utilitzar aquest apartat de contacte per tal de fer-nos arribar els teus suggeriments, queixes, o qualsevol altre qüestió.

Avís legal